12 dec. 2009

knäck- hittepåt från helvetet

Ja, så skulle man vara julduktig och koka knäck. Vad de missat att skriva dit i recepet var att varna för att det tar ca en TIMME att hälla i smeten i de där små rackarns formarna. De där formarna som gärna välter om man häller lite snett och vips har man knäcksmet överallt.Detta bidrar till att fula ord kommer ur min mun. Jag skulle aldrig heller svarat i telefon när jag hade en tredjedels smet kvar, för den hann hårdna i kastrullen. Den fick istället bli knäckbräck. Men det är ju också gott.

Så..nu sitter jag här. Halv sex är klockan och jag är hög på socker. Jag trodde jag skulle hunnit laga lunch mellan allt, men det gick inte. Och snart ska jag iväg på fest också.

ps. jo, jag gjorde chokladkola samtidigt också. jag erkänner. det kanske var dumt. ds.


1 kommentar:

HELLO TIGER! sa...

Jag pallade inte att koka knäcken, så jag körde allt i micron. Men det där med att få i smeten i formarna, fy fan alltså. I år såg jag till att ha två syskon som fixade ismetandet medan jag typ tittade på...