4 nov. 2009

En hyllning till näsan

Det är på tok för sällan som jag hyllar mina egna kroppsdelar offentligt. Därför ska jag passa på att göra det idag. Så, HURRA för näsan! Denna fantastiska egensinninga lilla skinn/brosk-sak som sitter mitt i ansiktet, den bästa placeringen på hela kroppen. Min näsa är så bra så jag skulle inte byta ut den mot Kungens ens. Och vilket luktsinne jag har sedan. Jag är lite som ett tryffelsvin. Känner kaffelukt på mils avstånd, kan känna om någon i bussen kastat i sig vitlök dagen innan och om någon borde överväga deodorant-köp. Jag borde nog skriva med det på mitt CV och sen överväga jobbsök som knarkhund på Kastrup.

Här får den braiga näsan lukta på körsbärs- och bananöl i Prag.

5 kommentarer:

Lycke sa...

Taack!!!! För din supergoa kommentar!!!! Ja, det känns ypperlig kul att virka nu...även om jag inte ens minns vad maskorna heter, fniss!!! Blev så glad för din kommentar och fick absolut förnyad lust att virka ännu mycket mer - så med din hjälp blir det nog klart!!! Vilken härlig blogg du har!!! Bra med en sådan näsa, hehe...tror själv jag är gravid så fort jag känner av för mycket dofter?!? Körsbärs och bananöl lät bra hursomhelst...och det där du blev beroende av i förra inlägget instämmer jag fullkomligt i...vanebildande till tuusen!!!

Kramar Lycke

Tant Grön sa...

Ja näsor är allt himla bra de :-)

Helena sa...

Åh jag älskar verkligen körsbärsöl! Bananöl har jag aldrig sett, det låter spännande. Var den god?

Lorti sa...

"are you cold miss? there is something on your nose.."

Unknown sa...

Jag älskar dig Karin, du är bara såååå härlig!!